reviews

Beschuit zonder muisjes gelezen? Vertel hier in een paar zinnen wat je van het boek vindt. Leuk voor de vele nieuwe bezoekers die elke week de website bezoeken!

9 Comments

1. Tjonge, wat ben ik blij met het boek! Ik moet eerlijk zeggen dat ik em nog niet helemaal uit heb, ben er middenin, maar wat een herkenning…! Om dat in ons leven te ervaren is zo troostend! We zijn erg gezegend met het begrip uit onze omgeving, maar wat bijzonder dat andere echtparen precies die dingen benoemen die we zelf alleen ervaren in onze omgeving!
    Wij zijn zelf nu inmiddels 4,5 jaar heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop in onze kinderwens. Mede door het lezen hebben we nu eindelijk allebei de vrijmoedigheid om een afspraak te maken bij de huisarts. Ondanks de lange “wachtperiode” zijn we daar nu pas klaar voor. Wat een bemoeediging in onze vragen en strijd; God is goed dat we dit boekje juist nu lezen! Hij zegene jullie en de echtparen die we toch een beetje mogen leren “kennen” via dit boek, jullie zijn kanjers!

lieve groet,
    Arlene

2. Wat een goed boek! Open, eerlijk en kwetsbaar geschreven. Petje af voor alle stellen die hun zo persoonlijke en gevoelige verhaal durfden te vertellen. En wat bijzonder om te lezen hoe ze dit gevecht met God hebben aan durven gaan en dat hij toch nieuwe hoop en een nieuw perspectief gaf. Dat is denk ik bemoedigend voor alle mensen die met onvervuld verlangen te kampen hebben, op welk verlangen dat vlak dan ook ligt.

3. Een prachtig boek met veel verhalen die vergelijkbaar zijn met de onze. Ik vond het soms wel lastig om te lezen en heb daarom steeds een stukje gelezen. Ook als je het uit hebt is het fijn om regelmatig nog eens iets terug te lezen.

Ik vond het vooral prettig om te beseffen dat je niet de enige bent en er staan praktische tips in! Daar heb je echt wat aan!

4. Boeiend boek!! Lekker makkelijk geschreven, waardoor ik het snel uit had. Zeker voor meelevers, zoals ik, ook goed om te weten waar mensen doorheen kunnen gaan. Er worden veel praktijkvoorbeelden gegeven, waaruit ook een gedegen research blijkt. Halverwege het boek meer inhoudelijk doorpakken met richtlijnen voor grote (levens)vragen. Praktische, duidelijke tips! Applaus voor de schrijvers!

5. Ik heb de grote stap genomen, ben naar de boekwinkel gegaan en heb dit boekje gekocht! Wij wachten bijna 2 jaar op een kindje… en wij zijn niet de enige! Wat een herkenning; iedere maand in de achtbaan van emoties, de teleurstelling en op naar de volgende kans! met veel tranen heb ik het boekje gelezen, maar ook de handvatten die het boekje geeft.. praktisch en het helpt mij enorm in het hele proces van wachten, wachten, wachten.. Dank jullie wel stellen voor de herkenbare verhalen, voor het meewerken aan dit boekje, dank jullie wel Marije en Martine voor jullie talent om zo’n boekje te kunnen schrijven!

6. Beschuit zonder muisjes is lekker vlot en toegankelijk geschreven, het leest als een trein en ik had het dan ook in een dag uit.

Ik heb eigenlijk nooit zo stil gestaan bij het onderwerp. Maar door dit boek werd ik me pijnlijk bewust van het stille verdriet dat bij veel stellen heerst, de onzekerheden, het gemis, de (wan)hoop. Ik ben blij dat ik door dit boek handvatten heb gekregen hoe ik kan meeleven met stellen in mijn omgeving die dit overkomt.

7. Heb het boek ook besteld & inmiddels gelezen! Ben zo blij dat jullie het boek geschreven hebben, wat ontzettend herkenbaar!!! Het doet me goed om op deze manier ook te weten dat wij niet de enigste zijn die het er zo moeilijk meehebben!!

8. Ik heb dit boek in één adem uitgelezen… Regelmatig met een traan, soms met een milde glimlach om herkenning (delen van dit boek zijn herkenbaar voor iedere vrouw die ooit heeft geprobeerd zwanger te worden) en ik heb af en toe de tekst even op mij in moeten laten werken, omdat je aan het denken wordt gezet. Dit heftige onderwerp wordt op respectvolle wijze behandeld; het boek gaat de diepte in en biedt zeker troost. Ik vind het erg knap geschreven; oprecht, soms rauw en luchtiger waar mogelijk. Wat ik mooi vind, is dat de spirituele kant van de zaak veel aandacht krijgt. Daarom is dit boek volgens mij ook voor stellen die niet Christelijk zijn en worstelen met een onvervulde kinderwens een aanrader. De focus ligt in het boek bovendien op er SAMEN uitkomen, je huwelijk sterk houden en als persoon hiermee om leren gaan. Ook al kent dat ups en downs. En omdat vrijwel iedereen wel een stel kent waarbij zwanger worden lastig gaat / ging zou iedereen dit boek eigenlijk moeten lezen! Dat zou een hoop -natuurlijk goedbedoelde, maar- onhandige (lees: kwetsende) opmerkingen schelen.

9. Een boek en thema, dat je grijpt en niet zomaar weer los laat. Als ‘meelever’ is het goed om te lezen over het pijnlijke proces van hoop en teleurstelling, keer op keer. Respect voor de mensen die hier zo moedig mee omgaan, en dit ook nog durven te delen in dit boek. Ik denk dat het boek zorgt voor meer openheid rondom het thema ongewenste kinderloosheid.
    Het boek leest vlot, prettig taalgebruik.
    Ik heb wederom geleerd 3 x na te denken voor ik iets zeg in gesprek over kinderloosheid. Spreken is zilver maar zwijgen (in combinatie met een troostende arm) is goud.
    Petje af voor Marije en Martine!